zondag 11 maart 2018

Zondagvrijheid gaat verder dan ‘Winkels open op zondag’.

D66 gaat uit van de vrijheid en eigen verantwoordelijkheid van de mens. Iedereen heeft de vrijheid eigen keuzes te maken, zonder de ander daarbij onnodig te hinderen. Wij pleiten daarom voor zondagsvrijheid. Wat ons betreft gaat het hier niet alleen om het mogelijk maken van koopzondagen. Wij willen dat algemeen erkend wordt dat de zondag door ieder mens anders ingevuld wordt. Ook in Krimpen. Of je nu een rondje gaat fietsen door de polder, gaat rommelen in de tuin, je winkel open stelt, een evenement organiseert, naar de kerk gaat of graag boodschappen doet. Men moet zelf de keuze kunnen maken hoe men de zondag (en de andere dagen van de week) invult, uiteraard met wederzijds respect.

‘Het is jammer dat in onze gemeente deze discussie telkens weer in het economisch perspectief wordt geplaatst.’ geeft kandidaat Larry Köster aan. ‘Het gaat hier niet zozeer om het verruimen van de openingstijden van winkels op zondag, maar het wederzijds respect tonen van elkaars verschillende levensopvattingen. De levensovertuiging van de ene mag geen beperking zijn voor de levensonvertuiging van de ander.’

#verbindeninplaatsvanverbieden